Ռուսաստանի ԱԳ նախարար Սերգեյ Լավրովը կրկին հասկացրել է, որ Ռուսաստանի և ՈՒկրաինայի նախագահների ուղիղ հանդիպումը դեռ բավականին հեռու է։ «Մեր նախագահը բազմիցս ասել է, որ բոլոր հարցերը, որոնք քննարկման կարիք ունեն բարձրագույն մակարդակով, լավ կմշակվեն, իսկ փորձագետներն ու նախարարները կպատրաստեն համապատասխան առաջարկություններ»,- ասել է Լավրովը:               
 

«Դժվար է ասել` բնության մասին գրող Մեծարե՞նցն է ավելի հայրենասեր հայ, թե՞ քաղաքական ակտիվությամբ հանդես եկող հեղինակը»

«Դժվար է ասել` բնության մասին գրող  Մեծարե՞նցն է ավելի հայրենասեր հայ, թե՞  քաղաքական ակտիվությամբ հանդես եկող հեղինակը»
06.06.2014 | 12:14

Օրերս «The Club» ակումբում կայացավ «Գրանիշ» գրական հանդեսի նոր՝ «Գրանիշ քաղաքացի» համարի շնորհանդեսը: Հանդեսը լույս է տեսել «Գրանիշ» գրական ակումբի, Համազգային հայ կրթական և մշակութային միության և «Անտարես» հրատարակչության գործակցությամբ: «Իրատես de facto»-ն հարցեր ուղղեց «Գրանիշ» հանդեսի խմբագրակազմի անդամ, գրականագետ ՀԱՍՄԻԿ ՀԱԿՈԲՅԱՆԻՆ և գրականագետ, բանասիրական գիտությունների թեկնածու, ԵՊՀ դոցենտ ՀԱՅԿ ՀԱՄԲԱՐՁՈՒՄՅԱՆԻՆ։

ՀԱՍՄԻԿ ՀԱԿՈԲՅԱՆ


-Ինչո՞ւ «Գրանիշ քաղաքացի»:
-«Գրանիշի» հերթական համարը հասարակության մեջ շրջանառվող ամենատարածված թեմաներից մեկի` գրականության քաղաքացիական դիրքորոշման մասին է: Վերջին շրջանում շատ ենք հանդիպում մի հարցադրման, որ գրողը պետք է քաղաքացիական որոշակի դիրքորոշում ունենա: Մենք փորձեցինք հասկանալ, այդպե՞ս է, թե՞ ոչ, ունե՞ն գրողները որոշակի քաղաքացիական դիրքորոշում, ինչքանո՞վ են այդ դիրքորոշմանը համապատասխան ստեղծագործում, և հերթական թեման ներկայացնել` տարբեր դիտարկումների համապատկերում:
-Կա՞ն գրողների շրջանում քաղաքական ակտիվիստներ: «Գրանիշում» քաղաքակա՞ն թեմաների ենք հանդիպելու:
-Նոր համարում քաղաքական և սոցիալական խնդիրներ բարձրացնող թեմաները շատ են: Առհասարակ, քաղաքացիական դիրքորոշումը չի ենթադրում միայն քաղաքական հարցերի վերհանում, դրանք կարող են լինել սոցիալական հարցեր, բնապահպանական, գենդերային հավասարության և այլն: Այս համարում տպագրվել են, օրինակ, Արմեն Շեկոյանի, Համբարձում Համբարձումյանի պատմվածքները, որոնք սոցիալական ենթատեքստ ունեն, տպագրվել է հատված Արմեն Օհանյանի վեպից, որը պատմական էքսկուրս է համաշխարհային դիկտատուրաների պատմության ոլորաններում: Հայգի, Հուսիկ Արայի, Տիգրան Պասկևիչյանի բանաստեղծությունները Հայաստանի կերպարի, հայրենասիրության նորովի վերարժևորմամբ: Մհեր Արշակյանի էսսեն` գրված հատուկ «Գրանիշի» համար` գրողի քաղաքացիական դիրքորոշման մասին: Վահրամ Մարտիրոսյանի «Անկշռելիություն» անտիպ վեպից մի հատված` ազգային խտրականությունների, ռուսական իրականության մեջ այլազգիության գործոնի բացասական դիտարկումներով: Մարինե Պետրոսյանի՝ առաջին հայացքից քաղաքական տարրերով հագեցած, բայց խորքում` նոր պոստմոդեռնիստական իրականություն ու աշխարհ կառուցող բանաստեղծական շարքը:
Ներկայացված են նաև թարգմանություններ Էդուարդ Սաիդից` գրողի հասարակական դերի մասին, Ալբերտո Մորավիայի «Մարքսի և Դոստոևսկու մենամարտը», Մարիո Վարգաս Լյոսայի` «Հազար դեմքերի երկիրը» էսսեները: Առհասարակ, գրողից, որպես անհատից, կարող ես պահանջել քաղաքական ակտիվություն, նա կարող է հանրահավաքների մասնակցել, բայց պահանջել, որ գրողն անպայման գրի քաղաքական թեմայով, պարզապես անհնար է: Որովհետև շատ դժվար է ասել` բնության մասին գրող Մեծարե՞նցն է ավելի հայրենասեր հայ, թե՞ քաղաքական ակտիվությամբ հանդես եկող հեղինակը:
-«Գրանիշն» ավելի շատ ոլորտի մասնագետների՞ համար է, թե՞ հասարակ ընթերցողի:
-Թեմատիկ համարներ անելու նպատակը ավելի շատ հասարակական լայն շերտերին գրական որոշակի իրողությունների մասին համապարփակ գիտելիքներ հաղորդելն է, որովհետև մասնագետները որոշակի գաղափար ունեն այս հարցերի մասին: Նաև, կարծում եմ, մեծ օգնություն է ուսանողներին:
-Գնողունակության մասին ի՞նչ կասեք:
-Որոշակի չափով սպառվում է, երևի թե միակ գրական պարբերականն է, որ վաճառքի որոշակի չափաբաժին ունի: Բայց մեծ թվերի մասին այսօր խոսելը մեծամտություն կլինի:
-Հաջորդ համարը ի՞նչ խորագիր է ենթադրում:
-Դեռևս չենք հստակեցրել, հնարավոր է` եղեռնին նվիրված համար ունենանք, մանկական համար, գուցե երրորդ տարբերակ էլ լինի:

ՀԱՅԿ ՀԱՄԲԱՐՁՈՒՄՅԱՆ


-Գրական պարբերականները նախանձելի վիճակում չեն, շատերը գրական նորություններին նախընտրում են ծանոթանալ էլեկտրոնային հարթակների միջոցով, ու հանկարծ հայտնվում է «Գրանիշը»` տոնական եռուզեռով, շնորհանդեսով:
-Այսօր թվային իրականությունը կարծես թե նվաճում է ոչ թվային, օֆլայն իրականության համար նախատեսված տարածքները, գրական դաշտում էլ այդպիսի տեղաշարժ նկատվում է: Մարդկանց ավելի հարմար է թվային տարբերակով ընթերցելը` թե՛ գրականությունը, թե՛ գրական մամուլը: Բայց կարծում եմ, որ «Գրանիշը», սկսած առաջին համարից, առանձնանում է գրական մամուլի մյուս օրգաններից՝ թեմատիկ ուղղվածությամբ, մանրակրկիտ աշխատանքով, հետաքրքիր դիզայնով և, այդուհանդերձ, նույնիսկ մեր թվային դարաշրջանում անպայմանորեն գտնում է իր ընթերցողին և կգտնի: Նոր համարն անդրադառնում է մեր հասարակությանը, ժամանակակից մարդուն հետաքրքրող խնդիրներին, գրականության, այսպես ասած, քաղաքացիական կեցվածքին: Մենք դասագրքերից, հատկապես խորհրդային շրջանի, գիտենք, որ գրողը նաև քաղաքացի է, պետք է առաջնորդի մասսաներին: Հետանկախության շրջանում, իհարկե, գրականությունն իրեն ազատեց այդ գործառույթներից: Բայց այսօր տեսնում ենք, որ գրողը նաև քաղաքացի է, ունի իր կեցվածքը, իր ասելիքը քաղաքական իրականության վերաբերյալ: «Գրանիշում» կարող ենք այդպիսի անդրադարձեր, ակնարկներ գտնել:
Իհարկե, չեմ կարծում, թե ընթերցողը պետք է ակնկալի, որ գրողն այս կամ այն կողմը պետք է բռնի: Գրողն իսկապես ունի իր կեցվածքը, տեսակետը, որը առանձնանում է թե ընդդիմադիրներից, թե դիմադիրներից, և այս տեսանկյունից գնահատելի է:
-Գրողը և իր գրականությունը չե՞ն կարող դուրս մնալ ժամանակից, իրականությունից:
-Չեմ կարծում, որ ճշմարիտ գրողը կարող է ժամանակից հեռու լինել։ Գրողը միշտ էլ ժամանակի մեջ է, այլ հարց է, որ ժամանակի, օրվա հետ առնչվող խնդիրներին գրականությունը չի մասնակցում և չպետք է մասնակցի: Գրականությունը պետք է ավելի խորքային մոտեցում դրսևորի: Այսօր կարևոր են ոչ թե Միկոյանի արձանի տեղադրման, Մաքսային միության անդամակցության խնդիրները, այլ այն խնդիրները, որ խորքային են ու կապված են ժողովրդի մտածողության, աշխարհայացքի, մեր երկրի իրականության հետ:
-Ինքներդ տպագի՞ր, թե՞ էլեկտրոնային մամուլն եք նախընտրում:
-Գրական մամուլը կարդում են տպագիր տարբերակով, եթե «Գրանիշին» է վերաբերում, հազվադեպ հրատարակվող «Գարուն» ամսագրին, իսկ առհասարակ, ավելի հարմար է թվայինը:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2144

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ